Ajankohtaista

Ilmainen tutustumistunti 28.10.2017 klo 14.00

Tervetuloa kokeilemaan millainen laji se tuo CrossFit oikein onkaan!

Ilmaisen tutustumistunnin aikana pääset sukeltamaan lajin ihmeelliseen maailmaan turvallisesti valmentajan avustuksella. Tunnille tarvitset mukaan vain liikuntaan sopivat vaatteet ja kengät sekä juomapullon. Avoimesta mielestä on apua, mutta se ei ole pakollinen. Tunnille ei vaadita ilmoittautumista.

Tunnin aikana suoritamme alkulämmittelyt, harjoittelemme muutaman, lajille tyypillisen liikkeen turvallisen tekniikan ja lopuksi vielä muodostamme opituista liikkeistä intensiivisemmän hikijumpan. Hikijumppa kulkee lajin parissa nimellä Metcon.
Tunnin lopuksi kerromme myös mistä tuo nimitys tulee :)

PS. Tapahtumassa on luvassa myös arvonta osallistujien kesken, tästä lisää lähempänä!

Intensiivi -alkeiskurssi kesälle

Intensiivi –alkeiskurssi kesälle!

CrossFit Siilinjärvi ylpeänä esittää: uudenlainen alkeiskurssi!
Intensiivikurssi on tarkoitettu sinulle, jonka on vaikea sitoutua säännöllisiin treeniaikoihin vaikkapa vuorotyön takia. Kurssi on myös sinulle, joka haluat päästä lajin pariin kesäksi. Kurssin aikana käymme läpi CrossFit –lajille tyypilliset tekniikat, treenaamme sekä puhumme liikunnasta ja ruuasta.

3+1 Yhteistreeniä ja kuukauden jäsenyys.
Harjoituspäivät ovat
Ti 30.5. klo. 18:30-20:00
To 1.6. klo. 18:30-20:00
Ti 6.6 klo. 18:30-20:00
Jäsenyys tässä välissä
To 29.6. klo. 18:30-20:00

Ilmoittautuminen nettisivujen kautta, On Ramp –ilmoittautumislomakkeella, kurssitunnus #INT

Kysy ihmeessä lisää!

Ghetto Snatch

gn

CrossFit Siilinjärvi järjestää Ghetto Snatch osakilpailut kuluvan vuoden aikana kaksi (2) kertaa! Kilpailujen ajankohdat: 7.5.2017 ja 3.9.2017. Osallistumismaksu 15€ (1. kilpailu), jos haluaa korottaa tulostaan eri osakilpailussa osallistumismaksu 5€/kilpailu. Ghetto Snatch on painonnostokilpailu juuri sinulle, arvon CrossFit-urheilija, mutta kilpilu on avoin kaikille ja osallistua saa vaikket olisi jäsenenä salillamme. Kilpailussa mitellään sekä osakilpailun voitosta, että paikasta syksyllä käytävään finaaliin. Lämpimästi suosittelemme kaikille osallistumista, vaikka CrossFit-ura olisikin vasta alkutaipaleella ja vaikka painonnoston kilpailusäännöt eivät olisikaan kirkkaimpana mielessä.
Ennakkoilmoittautumista kilpailuihin ei vaadita. Ilmestymällä punnitukseen ennen kilpailuja, osallistut myös kilpailuihin.
Kilpailut koostuvat kahdesta nostomuodosta. Ensin suoritetaan tempausnostot (eli snatch) ja sen jälkeen työntö (eli Clean & Jerk). Molemmissa nostoissa on kolme yritystä ja suurin onnistunut nosto muodostaa tuloksen. Yksittäisten nostojen jälkeen paras tempaus & työntö lasketaan yhteen ja saadaan yhteistulos, joka on lopullinen tulos. Eli esim. tempaus 50kg + työntö 70kg = yhteistulos 120kg. Kilpailussa EI OLE painoluokkia vaan yhteistulos suhteutetaan kehonpainoon käyttäen Sinclair-kaavaa.
Liikestandardeihin linkki viestin alareunassa.

Pukeutuminen:
Näissä kisoissa vaatetuksen osalta ei sääntöä ole, mutta tuomaritoiminnan helpottamiseksi olisi suotavaa, että kyynärpäät jäisivät paljaaksi eli t-paita ja treenihousut tai muu vastaava urheiluasu käy vallanmainiosti. Polvenlämmittimet, nostovyö ja rannesiteet ovat sallittuja varusteita.

Päivän kulku:
-9.00-10.00 Punnitus. Tuota tilannetta ei tarvitse jännittää, nainen punnitsee naiset ja mies miehet. Suositeltavaa olisi, että punnituksen suorittaisitte mahdollisimman vähissä vaatteissa, koska punnituksessa saatu paino määrittää sinclair-kertoimen.
-10.00-10.30 pidetään sääntöpalaveri, jossa kerrataan nopeasti kilpailun säännöt ja kulku. Tässä kohtaan myös kysymyksille on tilaa.
-11.00 kilpailu alkaa. Tarkempi aikataulu selviää sen perusteella, kuinka paljon osallistujia tulee.

TUTUSTUMISTUNTI 19.3.2017

Seuraava ilmainen tutustumistunti on su 19.3.2017 klo. 14-15.
Tunnille ei vaadita ilmoittautumista etukäteen. Voit tulla yksin tai voit kerätä isommankin porukan ja valloittaa salimme. Tunnin aikana opetellaan muutamia CrossFitille tyypillisiä tekniikoita ja turvallista liikkumista. Tekniikoiden pohjalta muodostetaan intensiivisempi MetCon -harjoite, jossa sykkeet nousevat ja hikikin saattaa tulla. Tunnille uskaltaa tulla ihan kuka vain, sillä ammattitaitoiset valmentajamme muokkaavat treenin sinulle sopivaksi! Minkäänlaista valmistautumista tunnille ei myöskään tarvita, riittää kun puet päällesi liikuntaan sopivat vaatteet ja varustaudut avoimin mielin :).

Tervetuloa.

Hiihtoloman poikkeusaikataulut

HIIHTOLOMAN POIKKEUSAIKATAULUJA:
Ma 6.3. 7:30 WOD peruttu
15:00 Avoimet ovet peruttu
16:00 WOD->Avoimet ovet
Ti 7.3. Aamutunnit peruttu
To 9.3. Aamutunnit peruttu
15:00 Avoimet ovet peruttu
16:00 WOD->Avoimet ovet
Pe 7:30 WOD peruttu
Muutokset on päivitetty WC:n puolelle, eli varattavissa ei ole tunteja, jotka ovat hiihtolomien poissaolojen seuraksena jouduttu perumaan. Pahoittelut mahdollisista aikatauluhaasteista, joita peruutukset saattavat aiheuttaa!
PS. Muistattehan että myös KIDS-ryhmät lomailevat koko ensi viikon!

Tutustumistunti 22.1.2017 klo. 14-15

Tervetuloa mukaan ilmaiselle tutustumistunnille!

Tunti järjestetään sunnuntainta 22.1.2017 klo. 14-15
Osoite on Harjamäenraitti 16, rakennus T3.

Tunti on tarkoitettu kaikenkuntoisille ihmisille ja tavoitteenamme näyttää kuinka laji soveltuu kaikille! Tunnin aluksi suoritetaan lämmittelyt, jotta vartalo olisi valmis tunnin haasteisiin. Seuraavaksi opettelemme muutaman lajille tyypillisen tekniikan ja niihin soveltuvat skaalaukset, eli tarvittavat liikkeen helpotukset eri kuntoisille liikkujille. Tunnin lopuksi suoritamme MetCon -harjoitteen, eli sykettä kohottavan jumpan. Lopuksi käydään vielä läpi, että mitä juuri tuli tehtyä ja kerromme lajista muutaman sanasen.

Tervetuloa siis kaikki kokeilemaan, ilmoittautumista ei vaadita. Jos sinulla herää kuitenkin kysymyksiä, niin laita toki viestiä info@crossfitsiilinjarvi.fi

SimpleWod ja Mobility-tunnit

Pidemmän aikaa on mielessämme pyörinyt konsepti matalamman kynnyksen tunneista, joille voisi osallistua kuka vain käymättä ensin On Ramp -alkeiskurssiamme. Tavoitteenamme on madaltaa kynnystä aloittaa uutta harrastusta ja toisaalta osoittaa että CrossFit harjoittelumuotona sopii niin urheilijoille, lapsille kuin vasta liikunnalista puoltaan etsiskeleville ihmisille. Liikkuvuustunnit eli Mobility-tunnit ovat meillä pyörineet jo useamman vuoden ja ovat olleet jäsenien keskuudessa hyvin suosittuja. Kunnes eräänä päivänä meiltä kysyttiin, että miksi tunnit eivät ole kaikille avoinna? Sepä se, miksipä ei? Liikkuvuus on yksi tärkeimmistä fyysisen kunnon osa-alueista ja riittävä liikkuvuus tuo turvallisuutta liikunnan harrastamiseen, oli lajisi mikä tahansa.

Tervetuloa kokeilemaan lajia SimpleWod-tunneille ja kehittämään liikkuvuutta Mobility-tunneille!
Maksu onnistuu paikanpäällä niin käteisellä kuin kortillakin.

Ensimmäinen SimpleWod -tunti tärähtää käyntiin keskiviikkona 2.11.2016 klo. 18.00!

simple-ilman-tekstia

Veteraanialennus

CrossFit on monipuolinen voima- ja kunto-ohjelma, joka on alun perin levinnyt urheilijoiden, poliisien, palomiesten ja ammattisotilaiden keskuudessa. Nykyään CrossFit sopii kaikille, olitpa sitten ammattiurheilija, perheenäiti, palomies tai +50v. liikuntaa harrastamaton isoisä. Sama treeniohjelma skaalataan jokaiselle sopivaksi vastusta ja intensiteettiä muuttaen, joten jokainen saa harjoituksesta varmasti kaiken irti, ja vähän enemmänkin 😉

Perinteitä kunnioittaen CrossFit Siilinjärvi on tarjonnut palveluitaan alennettuun hintaan opiskelijoille, poliiseille, palomiehille sekä ammattisotilaille. Haluamme tuoda vielä yhden ryhmän mukaan; veteraanit.
Oma veteraaniurheilijamme Kaitsu kertoo suhteestaan lajiin:

Kaitsu & CrossFit
Olen reilu nelikymppinen ”YK-veteraani” ja masters CrossFit-harrastaja. Lihaskunnostani ja painostani olen pyrkinyt aina huolehtimaan, joko epämääräisellä kuntosaliharjoittelulla tai ruumiillisella työllä riippuen elämäntilanteesta ja motivaatiosta. Vuosikymmenien aikana on sattunut ja tapahtunut, josta johtuen kroppaan on kertynyt erilaisia vaivoja. Löytyy selkärangan ja kyynärnivelen rappeumaa, sekä erilaisia olkapääongelmia.
CrossFit alkoi kiinnostamaan, kun huomasin salin tulleen Siilinjärvelle. Keräsin rohkeutta ja etsin aiheeseen liittyvää tietoa netistä. Syksyllä 2014 aika oli kypsä ja päätin käydä tutustumistunnilla, johon oli suhteellisen iso kynnys, koska en ollut koskaan osallistunut mihinkään ryhmäjumppaan. Tunnilla ei ollut muita osallistujia kuin minä, ja tunti oli juuri niin v-mäinen kuin arvelinkin ja ”sain mitä tilasin”. Seuraavana päivänä oli pakko ottaa yhteyttä salin valmentajaan Hennaan ja varata aika nopeasti katselmointiin. Katselmoinnin jälkeen olin parin päivän päästä jo ensimmäisellä wodilla, jossa meinasi tulla noutaja. Tykitin tietysti heti täysillä, etten ainakaan tytöille häviäisi. Treenien jatkuessa olen oppinut paremmin tunnistamaan voimavarani ja häviämään tytöille.
CrossFit lajina sopii hyvin tällaiselle hieman rampautuneelle veteraanille. Treenit perustuvat pitkälti niin sanottuihin moninivelliikkeisiin ja jatkuvaan liikkeiden vaihteluun, jolloin ei yksittäistä niveltä rasiteta äärimmilleen montaa kertaa viikossa. Salilla pyrin käymään 4-5 kertaa viikossa, joka on tämän ikäiselle harrastajalle aika lailla maksimimäärä.
Salilta olen saanut onnistumisen iloa, ystäviä, paljon lihaskestävyyttä ja hapenottokykyä sekä voimaa. Olen myös oppinut, että harjoittelu voi olla yhteisöllistä ja yhteisö voi tukea harjoittelua.
Salille on jäänyt olkapääkivut, paljon hikeä ja pikkisen läskiä laskeneen rasvaprosentin myötä.
VAROKAA, lajina CrossFit on pirullisen koukuttava.
-Kaitsu-

Veteraani
on nimitys henkilöstä, jolla on huomattava määrä kokemusta joltain tietyltä alalta. Esimerkiksi veteraaniohjaajaksi voidaan kutsua henkilöä, joka on ohjannut kymmeniä teoksia useiden vuosikymmenten aikana.
Sana veteraani tulee latinan sanasta vetus, joka tarkoittaa vanhaa.

Yleisimmässä merkityksessään sana veteraani tarkoittaa sotaveteraania, eli sodassa sotilaana ollutta. Eri maissa veteraani-nimityksen käyttö sotilaista vaihtelee riippuen siitä, minkälainen puolustusjärjestelmä maalla on. Asevelvollisuuteen perustuvassa mallissa, kuten esimerkiksi Suomessa, veteraaneiksi kutsutaan sotaan rintamalla osallistuneita. Maissa, joissa on ammattiarmeija, veteraanilla viitataan myös eläkkeelle jääneisiin sotilaisiin.

Toiseksi yleisimmässä merkityksessään sana veteraani tarkoittaa urheiluveteraania eli urheilijaa, joka on lopettanut kilpailun yleisissä sarjoissa. Toisaalta urheiluveteraanit järjestävät myös omia kilpailuita, veteraanikisoja.
(Wikipedia)

Kaitsu

Aikataulumuutoksia

Kesälomia pukkaa, jopa meille yrittäjille. Kesälomakaudella juhannuksesta 7 viikkoa eteenpäin, EI ole ti ja to avoimia ovia, WODit pidetään normaalisti. Eli 24.6.-12.8.
Toivottavasti tämä ei aiheuta ylettömästi mielipahaa!

Muutos laskutuksissa

18.3.2016 astuu voimaan muutos laskutuksissa. Ilmainen kuukausi poistuu käytöstä 3-kk, 6-kk ja 12-kk laskutusväleistä. 1-kk laskutusväleillä jäsenyytensä maksavilla, 12kk yhtäjaksoisen jäsenyyden jälkeen ilmainen kuukausi on edelleen voimassa. Ilmainen kuukausi ei tule automaattisesti, vaan asian tiimoilta tulee laittaa sähköpostia osoitteeseen crossfitsiilinjarvi@gmail.com

Kaikki laskutuksia koskevat muutokset ja kyselyt tulee laittaa sähköpostitse!